Jual Bantal di Tik Tok: Cerita Seram Seorang Peniaga Online

Hai, nama saya Aina. Saya seorang peniaga online yang menjual bantal-bantal yang comel dan selesa di Tik Tok. Saya memulakan perniagaan saya sejak tahun lepas, dan saya sangat gembira dengan hasilnya. Saya dapat menjana pendapatan sampingan yang lumayan, dan juga mendapat banyak pelanggan yang setia.

Tapi, ada satu perkara yang saya tidak pernah ceritakan kepada sesiapa. Sesuatu yang sangat menakutkan dan mengganggu jiwa saya. Sesuatu yang berlaku kerana saya jual bantal di Tik Tok.

Cerita ini bermula pada bulan Mac tahun ini. Saya sedang mengemas pesanan-pesanan bantal yang saya terima dari pelanggan saya. Saya biasanya akan mengambil gambar bantal yang saya jual, dan kemudian memuat naiknya ke Tik Tok dengan hashtag #jualbantal. Saya juga akan menambahkan beberapa video pendek yang menunjukkan cara-cara untuk menggunakan bantal saya, seperti melipatnya, memeluknya, atau meletakkannya di atas katil.

Pada hari itu, saya mendapat komen dari seorang pengguna Tik Tok yang tidak dikenali. Namanya adalah @azman666, dan dia menulis:

> Hai, saya berminat dengan bantal anda. Boleh saya beli satu?

Saya terus menjawab komen itu dengan:

> Terima kasih atas minat anda. Boleh saja, sila DM saya untuk maklumat lanjut.

Saya tidak mengambil peduli tentang nama pengguna dia yang agak pelik. Saya fikir mungkin dia hanya suka nombor 666, atau mungkin dia seorang peminat heavy metal. Saya tidak menyangka bahawa dia akan menjadi mimpi ngeri saya.

Selepas beberapa minit, saya mendapat mesej dari @azman666 di inbox Tik Tok saya. Dia memberitahu saya alamat dan nombor telefonnya, dan meminta saya untuk menghantar bantal itu secepat mungkin. Dia juga memberitahu saya bahawa dia akan membayar melalui bank in, dan memberi saya nombor akaunnya.

Saya rasa agak pelik dengan cara dia berurusan. Biasanya, pelanggan saya akan meminta untuk melihat gambar bantal yang mereka nak beli, atau bertanya tentang harga dan kos penghantaran. Tapi, @azman666 tidak bertanya apa-apa. Dia hanya nak beli bantal itu dengan segera.

Saya cuba untuk tidak berfikir terlalu banyak, dan menganggap bahawa dia mungkin seorang pelanggan yang sangat teruja. Saya pun mengambil gambar resit bank in yang dia hantar kepada saya, dan mengesahkan bahawa dia telah membayar RM50 untuk bantal itu. Saya kemudian mengambil bantal yang paling comel yang saya ada, yang berwarna pink dan bertuliskan "I Love You" di atasnya, dan membungkusnya dengan kertas hadiah.

Saya kemudian menghantar bantal itu ke alamat yang diberikan oleh @azman666 melalui pos laju. Saya juga memberitahu dia bahawa bantal itu sudah dihantar, dan memberi dia nombor tracking. Dia menjawab dengan:

> Terima kasih banyak-banyak. Saya tak sabar nak dapatkan bantal itu.

Saya tersenyum sambil membaca mesej itu. Saya rasa gembira kerana dapat menjual bantal itu dengan mudah, dan berharap bahawa @azman666 akan suka dengan bantal itu.

Tapi, harapan saya itu musnah apabila beberapa hari kemudian, saya mendapat mesej lain dari @azman666 yang membuatkan saya terkejut.

> Bantal anda busuk! Saya nak tukar!

Saya terpinga-pinga dengan mesej itu. Saya tidak faham apa maksudnya. Bantal saya semua baru dan bersih. Saya sentiasa memastikan bahawa bantal saya dalam keadaan baik sebelum menghantarnya kepada pelanggan.

Saya pun menjawab dengan sopan:

> Maafkan saya, tapi apa masalahnya dengan bantal itu? Adakah ia rosak atau kotor?

@azman666 tidak menjawab soalan saya, tetapi menghantar gambar bantal yang saya jual kepadanya. Saya terperanjat apabila melihat gambar itu. Bantal itu kelihatan kusam dan berkulat. Tulisan "I Love You" di atasnya juga hilang, dan digantikan dengan tulisan "I Hate You" dengan darah.

Saya tidak percaya dengan apa yang saya lihat. Saya yakin bahawa bantal itu bukan bantal yang saya hantar kepada @azman666. Saya fikir mungkin dia cuba menipu saya, atau mungkin dia telah menukar bantal itu dengan bantal lain yang serupa.

Saya pun menulis:

> Ini bukan bantal yang saya hantar kepada anda. Saya ada gambar bukti bahawa bantal yang saya hantar adalah baru dan comel. Anda cuba menipu saya, kan?

@azman666 tidak mengaku bahawa dia menipu saya, tetapi marah kepada saya.

> Jangan main-main dengan saya! Ini memang bantal yang anda hantar kepada saya! Saya tak tipu! Bantal anda memang busuk dan berhantu! Saya nak tukar sekarang juga!

Saya rasa geram dengan sikap @azman666. Saya tidak tahu apa motif dia, tetapi saya tidak mahu berurusan dengan dia lagi. Saya pun berkata:

> Maaf, tapi saya tidak boleh tukar bantal itu. Saya sudah jual bantal itu kepada anda dengan jujur, dan anda sudah terima dan bayar. Sekarang, anda cuba menuduh saya menjual bantal yang busuk dan berhantu. Ini tidak adil kepada saya. Sila jangan kacau saya lagi.

Saya kemudian memblock @azman666 dari Tik Tok saya, dan berharap bahawa dia akan berhenti mengganggu saya.

Tapi, harapan saya itu juga musnah apabila pada malam yang sama, saya mendengar bunyi ketukan di pintu rumah saya.

Saya terkejut dan takut. Saya tidak menjangka ada sesiapa yang akan datang ke rumah saya pada waktu malam. Saya pun pergi ke pintu, dan melihat siapa yang ada di luar melalui lubang kunci.

Saya hampir pengsan apabila melihat wajah @azman666 di luar pintu rumah saya.

Dia kelihatan marah dan gila. Matanya merah dan mulutnya berbuih. Dia memegang bantal yang busuk dan berdarah itu di tangannya, dan menjerit kepada saya:

> Buka pintu! Buka pintu! Saya nak tukar bantal ini! Buka pintu!

Saya terus mengunci pintu dengan kuat, dan berlari ke bilik tidur saya. Saya mengambil telefon bimbit saya, dan cuba untuk menelefon polis.

Tapi, sebelum saya sempat untuk membuat panggilan, telefon bimbit saya mati.

Saya rasa panik dan putus asa. Saya tidak tahu apa yang akan berlaku kepada saya. Saya hanya dapat mendengar bunyi ketukan dan jeritan @azman666 semakin kuat dan ganas.

Saya pun berdoa kepada Tuhan, dan memohon agar dia menyelamatkan saya dari orang gila itu.

Tapi, doa saya itu juga tidak didengari.

Sebab, pada saat itu, pintu rumah saya terbuka dengan kuat.

@azman666 telah masuk ke dalam rumah saya.

Dan dia membawa bantal itu bersamanya...

# Akhir

Itulah cerita seram yang berlaku kepada saya kerana jual bantal di Tik Tok. Saya tidak tahu bagaimana @azman666 dapat tahu alamat rumah saya, atau bagaimana dia dapat mengubah bantal yang comel menjadi bantal yang busuk dan berhantu.

Saya juga tidak tahu apa yang dia lakukan kepada saya selepas dia masuk ke rumah saya.

Saya hanya tahu bahawa sekarang, saya sudah mati.

Dan bantal itu masih ada di sisi mayat saya...


Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.




Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama