Trak Towing Teror




Kisah ini bermula pada suatu malam yang gelap dan sunyi. Seorang lelaki bernama Rizal sedang memandu kereta ke rumahnya di Damansara. Dia baru sahaja balik dari kerja dan penat sangat. Dia tidak sedar bahawa keretanya telah masuk ke kawasan larangan. Dia terus memandu tanpa menghiraukan tanda-tanda amaran.

Tiba-tiba, dia terdengar bunyi hon yang kuat dari belakang. Dia melihat cermin sisi dan terkejut melihat sebuah towing truck yang besar dan hitam sedang mengikut rapat di belakangnya. Dia cuba memecut laju, tetapi towing truck itu semakin mendekat. Dia berasa takut dan bingung. Apa yang towing truck itu mahu daripadanya?

Dia cuba berpusing ke jalan lain, tetapi towing truck itu terus mengejarnya. Dia tidak dapat melihat muka pemandu towing truck itu kerana kaca depannya gelap. Dia hanya dapat melihat lampu-lampu yang berkelip-kelip dan logo towing truck itu yang berwarna merah. Logo itu menunjukkan gambar seekor naga yang sedang mengeluarkan api dari mulutnya. Di bawah gambar itu, ada tulisan “Towing Truck Teror”.

Rizal berasa semakin cemas. Dia tidak tahu apa yang akan berlaku jika towing truck itu menangkapnya. Dia teringat akan cerita-cerita seram yang pernah dia dengar tentang towing truck itu. Kononnya, towing truck itu bukan towing truck biasa, tetapi sebuah kenderaan hantu yang suka mencari mangsa di malam-malam gelap. Siapa yang ditangkap oleh towing truck itu, akan dibawa ke tempat yang tidak diketahui dan disiksa sampai mati. Ada yang mengatakan bahawa pemandu towing truck itu adalah seorang pembunuh bersiri yang tidak pernah ditangkap oleh polis. Ada juga yang mengatakan bahawa towing truck itu adalah milik syarikat yang terlibat dengan aktiviti jenayah dan mengambil kesempatan untuk menculik orang-orang yang tidak berdosa.

Rizal tidak tahu mana satu yang benar, tetapi dia tidak mahu mencari tahu. Dia hanya mahu selamat dari towing truck itu. Dia cuba mencari jalan keluar, tetapi dia tersesat di kawasan yang tidak dikenalinya. Dia melihat bangunan-bangunan yang kosong dan kotor. Dia tidak melihat orang lain di jalan itu. Dia berasa seperti terperangkap di dalam mimpi ngeri.

Tiba-tiba, dia terdengar bunyi rantai yang berdenting-denting. Dia melihat ke belakang dan ngeri melihat towing truck itu telah mengeluarkan kait besi yang panjang dari belakangnya. Kait besi itu sedang bergerak ke arah keretanya. Dia cuba mengelak, tetapi terlambat. Kait besi itu telah mengenai bumper keretanya dan menariknya ke belakang. Dia cuba memecahkan kait besi itu dengan menekan brek, tetapi tidak berkesan. Keretanya terus diseret oleh towing truck itu.

Dia cuba membuka pintu kereta, tetapi terkunci. Dia cuba memecahkan kaca kereta, tetapi terlalu tebal. Dia cuba menjerit minta tolong, tetapi tidak ada yang mendengar. Dia berasa seperti binatang yang terperangkap di dalam perangkap. Dia tidak dapat berbuat apa-apa selain menunggu nasibnya.

Towing truck itu terus membawa keretanya ke arah yang tidak diketahui. Dia tidak tahu ke mana towing truck itu akan membawanya. Dia tidak tahu apa yang akan towing truck itu lakukan kepadanya. Dia tidak tahu apakah dia akan hidup atau mati. Dia hanya tahu bahawa dia telah menjadi mangsa towing truck teror.

Label dan kata kunci: kisah seram, towing truck, bahasa Malaysia pasar, gangster, naga, kait besi, perangkap.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama