Berita Viral Hari Ini Today: Zombi di Kuala Lumpur (Episod 4)

Gua dah mati. Gua dah jadi mayat. Tapi gua masih ada kesedaran.

Gua masih boleh rasa, dengar, dan lihat apa yang jadi kat sekeliling gua. Tapi gua tak boleh gerak, cakap, atau buat apa-apa.

Gua macam dalam keadaan koma, tapi lebih teruk.

Gua tak tahu apa yang jadi kat gua. Gua tak tahu apa yang jadi kat orang-orang yang gua cuba tolong tadi. Gua tak tahu apa yang jadi kat zombi-zombi yang ada kat sini.

Gua cuma tahu yang gua dah habis.

Gua nampak orang-orang yang pakai baju hitam dan pegang senapang besar tu masih kat sini. Dorang masih tembak zombi-zombi yang masih hidup kat sini.

Dorang macam tak ada perasaan je. Dorang macam tak kesian kat zombi-zombi tu. Dorang macam tak peduli kat orang-orang yang dah mati atau jadi zombi kat sini.

Dorang cuma nak bunuh semua benda yang bergerak kat sini.

Gua nampak ada satu orang dari dorang yang datang dekat dengan gua. Dia pakai topeng dan helmet, jadi gua tak nampak muka dia. Dia pegang satu alat yang macam scanner kat tangan dia.

Dia letak alat tu dekat dengan kepala gua, dan tekan satu butang. Alat tu keluarkan bunyi bip-bip, dan lampu hijau menyala.

Orang tu nampak macam puas hati dengan hasil alat tu. Dia angkat kepala gua, dan bawa masuk dalam benda yang macam helikopter tu.

Gua tak tahu apa yang dia nak buat dengan gua. Gua tak tahu apa yang dia nak cari dalam otak gua.

Gua cuma tahu yang gua dah tak ada harapan lagi.

Ini adalah episod keempat dari cerita zombi di Kuala Lumpur. Kalau korang nak tau apa yang jadi lepas ni, tunggu episod seterusnya. Jangan lupa share dan komen kat bawah. Terima kasih sudi baca.




Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama