Berita Viral Hari Ini Today: Zombi di Kuala Lumpur (Episod 3)

Gua dah kena gigit oleh zombi tu. Gua rasa ini adalah penghujung hidup gua. Tapi gua salah.

Gua tak mati. Gua jadi zombi.

Gua tak sedar apa yang gua buat lepas tu. Gua cuma ikut naluri gua. Naluri untuk makan daging manusia.

Gua nampak orang-orang yang gua cuba tolong tadi. Dorang masih lari dari zombi-zombi yang kejar dorang. Dorang nampak gua, dan dorang terkejut.

Dorang ingat gua masih manusia. Dorang ingat gua masih kawan dorang. Dorang salah.

Gua dah jadi musuh dorang. Gua dah jadi zombi.

Gua pun terus kejar dorang dengan laju. Gua tak peduli pasal besi yang gua pegang tadi. Gua cuma nak gigit dorang.

Dorang cuba lari dari gua, tapi gua lebih laju dari dorang. Gua dapat tangkap satu orang dari dorang. Seorang perempuan yang pakai baju merah.

Gua tarik dia ke arah gua, dan gua gigit leher dia dengan kuat. Gua rasa darah dia masuk dalam mulut gua. Gua rasa sedap gila.

Perempuan tu menjerit kesakitan, tapi tak ada siapa yang dengar. Zombi-zombi lain pun sibuk makan orang lain. Orang-orang yang masih hidup pun sibuk lari dari zombi-zombi.

Gua tak kisah pasal dorang. Gua cuma kisah pasal makanan gua.

Gua habiskan makan perempuan tu, dan gua cari mangsa lain. Gua nampak ada empat orang lagi yang masih hidup dari kumpulan tadi. Dua lelaki dan dua perempuan.

Gua pun kejar dorang lagi. Gua rasa lapar lagi.

Tapi bila gua nak sampai kat dorang, gua nampak ada satu benda yang berkilat kat langit. Benda tu macam helikopter, tapi lebih besar dan berat.

Benda tu turun kat atas jalan, dan buka pintu belakang. Dalam benda tu ada banyak orang yang pakai baju hitam dan pegang senapang besar.

Orang-orang tu keluar dari benda tu, dan mula tembak zombi-zombi yang ada kat sana. Bunyi tembakan tu kuat gila, sampai gua sakit telinga.

Orang-orang tu nampak macam tentera atau polis khas. Mungkin dorang datang untuk selamatkan orang-orang yang masih hidup kat sini.

Tapi dorang tak selamatkan gua. Dorang tembak gua juga.

Gua rasa peluru masuk dalam badan gua. Gua rasa sakit gila lagi.

Gua jatuh kat tanah, dan tak boleh bangun lagi.

Gua rasa dunia gua gelap lagi.

Gua rasa ini adalah penghujung hidup gua yang sebenar.

Ini adalah episod ketiga dari cerita zombi di Kuala Lumpur. Kalau korang nak tau apa yang jadi lepas ni, tunggu episod seterusnya. Jangan lupa share dan komen kat bawah. Terima kasih sudi baca.



Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama