Berita Viral Hari Ini Today: Zombi di Kuala Lumpur (Episod 2)


Gua dah masuk dalam kumpulan zombi tu, dan gua mula pukul dorang dengan besi gua. Gua rasa macam dalam filem aksi je, tapi ni realiti. Gua takut gila, tapi gua cuba buat muka garang.

Zombi-zombi tu tak pandai lawan balik. Dorang cuma nak gigit gua je. Gua elak dari gigitan dorang, dan gua hentak kepala dorang dengan besi gua. Gua nampak darah keluar dari kepala dorang, tapi dorang tak mati. Dorang masih bangun dan kejar gua lagi.

Gua rasa macam tak ada harapan je. Gua rasa macam nak give up je. Tapi gua ingat kat orang yang masih hidup kat sana. Gua kena tolong dorang. Gua kena selamatkan diri gua dan dorang.

Gua pun terus lawan zombi-zombi tu dengan gigih. Gua pukul satu-satu, sampai gua sampai kat tempat orang yang masih hidup tu. Gua nampak ada lima orang yang terperangkap kat situ. Tiga lelaki dan dua perempuan. Muka dorang macam lega bila nampak gua.

Gua pun jerit kat dorang, "Oi, korang semua ok ke? Jom, kita lari dari sini!"

Orang-orang tu pun jawab, "Ok, ok, kita ikut lu! Tapi macam mana kita nak lari? Zombi tu banyak gila!"

Gua pun kata, "Kita kena cari jalan keluar yang selamat. Kita kena cari kereta atau motor yang boleh bawa kita keluar dari sini."

Orang-orang tu pun setuju dengan gua. Gua pun bawa dorang lari dari tempat tu, sambil pukul zombi-zombi yang halang jalan kita.

Gua nampak ada satu kereta yang masih elok kat tepi jalan. Gua harap kereta tu ada kunci dan minyak. Gua pun bawa orang-orang tu ke arah kereta tu.

Tapi bila gua sampai kat kereta tu, gua terkejut gila. Dalam kereta tu ada satu zombi yang sedang duduk kat driver seat. Zombi tu nampak kita, dan dia pun buka pintu kereta dan keluar.

Gua tak sempat nak elak. Zombi tu terus meluru ke arah gua, dan dia gigit leher gua dengan kuat.

Gua rasa sakit gila. Gua rasa darah gua keluar dari leher gua. Gua rasa dunia gua gelap.

Gua rasa ini adalah penghujung hidup gua.

Ini adalah episod kedua dari cerita zombi di Kuala Lumpur. Kalau korang nak tau apa yang jadi lepas ni, tunggu episod seterusnya. Jangan lupa share dan komen kat bawah. Terima kasih sudi baca.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama