Berita Viral Hari Ini Today: Zombi di Kuala Lumpur Episode 1

Hari ni gua nak cerita pasal satu benda yang gila babi terjadi kat Petaling Street. Gua rasa korang semua dah dengar pasal zombi yang menyerang orang kat sana. Gua sendiri tak percaya sampai gua nampak dengan mata gua sendiri.

Gua baru balik dari kerja kat kedai runcit bawah flat gua. Gua naik motor gua, lalu jalan besar nak balik rumah. Tiba-tiba gua nampak satu kereta polis berhenti kat depan gua, dengan lampu dan sirene menyala. Gua tengok dalam kereta polis tu ada dua orang polis, satu lelaki dan satu perempuan. Muka dorang macam ketakutan gila.

Gua pun berhenti motor gua kat tepi jalan, nak tahu apa yang jadi. Gua tanya polis lelaki tu, "Abang, ada apa-apa hal ke?"

Polis lelaki tu jawab, "Adik, jangan dekat-dekat sini. Ada zombi kat Petaling Street. Dorang dah makan banyak orang kat sana. Kita baru lari dari sana."

Gua terkejut dengar cakap dia. Gua ingat dia main-main je. Gua tanya lagi, "Zombi? Betul ke abang cakap ni? Macam mana boleh ada zombi kat sini?"

Polis lelaki tu kata, "Betul la adik. Kita pun tak tahu macam mana dorang jadi zombi. Tapi kita dengar ada satu makmal biologi kat sana yang buat eksperimen dengan virus baru. Mungkin virus tu yang buat dorang jadi zombi."

Polis perempuan tu pun sambung cakap, "Adik, cepat-cepat balik rumah. Jangan tunggu lama-lama kat sini. Zombi tu boleh bergerak laju dan kuat. Kalau dorang gigit adik, adik pun jadi zombi macam dorang."

Gua masih tak percaya apa yang gua dengar. Gua nak tengok sendiri apa yang jadi kat Petaling Street. Gua kata kat polis tu, "Abang, kakak, terima kasih bagi tau gua. Tapi gua nak pergi tengok sendiri apa yang jadi kat sana. Gua rasa gua boleh selamatkan orang yang terperangkap kat sana."

Polis tu cuba halang gua, tapi gua degil. Gua start enjin motor gua dan terus pecut ke arah Petaling Street. Gua tak tahu apa yang menanti gua kat sana.

Gua sampai kat Petaling Street dalam masa lima minit je. Gua terkejut tengok keadaan kat sana. Jalan penuh dengan darah dan mayat orang. Kedai-kedai semua rosak dan bersepah dengan barang-barang. Dan yang paling menakutkan, ada berpuluh-puluh zombi yang sedang merayau-rayau kat sana.

Zombi tu macam orang biasa je, tapi muka dorang pucat dan berdarah. Mata dorang merah dan kosong. Mulut dorang berbuih dan menganga. Dorang berjalan dengan goyah dan mengeluarkan bunyi yang seram.

Gua nampak ada beberapa orang yang masih hidup kat sana, tapi dorang dah tersepit di antara zombi-zombi tu. Dorang menjerit mintak tolong, tapi tak ada siapa yang datang tolong dorang.

Gua rasa bersalah sebab biarkan dorang mati macam tu je. Gua rasa gua kena buat sesuatu untuk tolong dorang. Gua pun ambil besi yang gua jumpa kat tepi jalan, dan guna sebagai senjata. Gua pun terjun masuk dalam kumpulan zombi tu, dan mula pukul dorang dengan besi gua.

Gua tak tahu apa yang gua buat ni betul ke salah. Tapi gua rasa gua kena buat apa yang gua rasa betul. Gua harap gua boleh selamatkan orang yang masih hidup kat sana, dan juga diri gua sendiri.

Ini adalah episod pertama dari cerita zombi di Kuala Lumpur. Kalau korang nak tau apa yang jadi lepas ni, tunggu episod seterusnya. Jangan lupa share dan komen kat bawah. Terima kasih sudi baca.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama