PA Dari Neraka Jadi Zombi Di KL, Bos Besar Kena Mampus!






Hai, korang! Selamat datang ke blog Berita Viral Hari Ini Today. Aku nak kongsi dengan korang satu cerita yang paling gempak dan gila yang pernah aku dengar dalam hidup aku. Cerita ni memang main-main, ni cerita yang tak pernah betul, yang berlaku minggu lepas kat KL. Aku ada kawan yang kerja kat pejabat tu, dia cerita kat aku macam mana PA dari neraka tu boleh jadi zombi dan buat kacau kat bandar raya ni.

PA tu nama dia Siti. Dia kerja kat pejabat seorang bos besar yang bernama Dato' Azman. Dato' Azman ni memang terkenal dengan sikap sombong dan garang dia. Dia selalu marah-marah dan menghina pekerja dia, termasuklah PA dia Siti. Siti ni pulak jenis yang baik hati dan sabar. Dia tak pernah balas balik atau melawan Dato' Azman, walaupun dia selalu kena maki hamun dan denda gaji.

Suatu hari, Dato' Azman ada meeting penting dengan klien dari luar negara. Dia suruh Siti siapkan semua dokumen dan bahan-bahan yang diperlukan untuk meeting tu. Siti pun buatlah kerja dia dengan rajin dan teliti. Tapi malangnya, masa nak hantar dokumen tu kat Dato' Azman, Siti tersalah ambil fail yang salah. Fail yang dia ambil tu bukan fail meeting, tapi fail rahsia yang mengandungi maklumat tentang projek haram yang Dato' Azman terlibat.

Bila Dato' Azman pergi meeting dengan klien tu, dia terkejut bila buka fail tu. Dia nampak fail rahsia dia yang boleh buat dia masuk penjara kalau orang tahu. Dia pun marah gila-gila kat Siti. Dia balik ke pejabat dan cari Siti. Bila jumpa Siti, dia terus tampar Siti dengan kuat sampai Siti jatuh ke lantai. Dia jerit-jerit kat Siti, kata Siti bodoh, bangang, tak guna, dan macam-macam lagi.

Siti pun menangis dan minta maaf kat Dato' Azman. Dia cakap dia tersalah ambil fail tu tanpa sengaja. Tapi Dato' Azman tak nak dengar apa-apa. Dia kata Siti dah rosakkan reputasi dia dengan klien tu. Dia kata Siti tak layak kerja dengan dia lagi. Dia kata dia nak pecat Siti sekarang juga.

Siti pun terkejut dan sedih. Dia cakap dia dah kerja dengan Dato' Azman selama lima tahun, dan dia tak pernah buat kesalahan besar macam ni sebelum ni. Dia cakap dia perlukan kerja ni sebab dia nak tanggung keluarga dia yang susah. Dia cakap dia minta satu peluang lagi untuk betulkan kesilapan dia.

Tapi Dato' Azman tetap degil. Dia kata Siti dah tak ada harapan lagi. Dia kata Siti pergi mati je lah. Dia kata Siti ni macam anjing kurap yang tak ada guna.

Bila dengar kata-kata Dato' Azman tu, Siti pun naik angin. Dia rasa marah dan sakit hati sangat-sangat. Dia rasa macam nak bunuh Dato' Azman je masa tu. Tapi dia tahan diri dia sebab dia tak nak jadi jahat macam Dato' Azman.

Tapi apa yang Siti tak tahu ialah, pada hari tu jugak, ada satu virus baru yang merebak di Kuala Lumpur. Virus tu boleh menjangkiti manusia melalui gigitan anjing kurap yang terkena virus tu dulu. Virus tu boleh buat manusia jadi zombi yang ganas dan lapar darah.

Dan kebetulan, pada hari tu jugak, ada satu anjing kurap yang terlepas dari sangkar dia kat tempat pembuangan sampah berhampiran pejabat Dato' Azman. Anjing tu dah terkena virus tu, dan dia mencari mangsa untuk digigit. Anjing tu ternampak Siti yang sedang berdiri kat luar pejabat Dato' Azman. Anjing tu pun terus lari ke arah Siti dan gigit kaki Siti dengan kuat.

Siti pun menjerit kesakitan. Dia cuba tendang anjing tu, tapi anjing tu tak lepas gigitan dia. Siti pun terkulai ke lantai, darah meleleh dari lukisan gigitan anjing tu. Dato' Azman yang dengar jeritan Siti pun keluar dari pejabat dia. Bila dia nampak Siti kena gigit oleh anjing kurap, dia pun ketawa besar. Dia kata Siti memang patut kena gigit oleh anjing kurap sebab Siti ni sama macam anjing kurap.

Dato' Azman pun masuk balik ke pejabat dia tanpa tolong Siti. Dia kata biarlah Siti mati kena gigit oleh anjing kurap. Dia kata dia tak kisah langsung pasal nasib Siti.

Tapi apa yang Dato' Azman tak tahu ialah, virus zombi tu dah masuk ke dalam badan Siti melalui gigitan anjing kurap tu. Virus tu mula bertindak balas dengan sel-sel badan Siti dan mengubah otak Siti. Dalam masa beberapa minit, Siti pun bangun dari lantai. Tapi bukan Siti yang bangun, tapi zombi yang bangun.

Zombi Siti ni dah tak ada perasaan atau ingatan lagi. Dia cuma ada satu nafsu, iaitu makan daging manusia. Zombi Siti ni pun berjalan-jalan kat pejabat Dato' Azman dengan mata merah dan mulut berbuih. Dia mencari mangsa untuk dimakan.

Zombi Siti ni ternampak seorang pekerja lelaki yang sedang duduk kat meja dia. Pekerja lelaki tu tak sedar apa-apa sebab dia tengah sibuk buat kerja. Zombi Siti ni pun terus serang pekerja lelaki tu dari belakang. Dia gigit leher pekerja lelaki tu sampai putus urat nadi dia.

Pekerja lelaki tu sempat menjerit sebelum mati. Jeritan dia menarik perhatian pekerja-pekerja lain yang ada kat situ. Mereka semua terkejut bila nampak zombi Siti yang sedang makan daging pekerja lelaki tu. Mereka semua lari lintang-pukang nak keluar dari pejabat tu.

Tapi zombi Siti ni tak biarkan mereka lari begitu sahaja. Dia kejar mereka dengan laju dan ganas. Dia gigit sesiapa saja yang dia jumpa di jalan dia. Dia tak peduli sama ada lelaki atau perempuan, tua atau muda, cantik atau hodoh. Dia cuma nak makan daging manusia.

Dalam masa singkat, zombi Siti ni dah bunuh dan makan lebih daripada sepuluh orang pekerja kat situ. Darah dan daging bersepah-sepah kat lantai dan dinding pejabat tu. Bau busuk dan hanyir menyengat hidung.

Dato' Azman yang dengar bunyi bising kat luar pejabat dia pun keluar untuk tengok apa yang berlaku. Bila dia nampak zombi Siti yang sedang mengamuk kat situ, dia pun terperanjat dan takut. Dia ingat balik kata-kata dia kat Siti tadi, kata Siti pergi mati je lah.

Dato' Azman rasa bersalah dan menyesal sebab dah kejam kat Siti tadi.

Baiklah, saya akan sambung cerita saya untuk anda. Ini adalah sambungan dari artikel blog yang saya tulis tadi:

Dato' Azman cuba lari masuk balik ke pejabat dia, tapi zombi Siti ni dah nampak dia. Zombi Siti ni pun berhenti makan daging pekerja yang dia baru bunuh, dan berpaling ke arah Dato' Azman. Zombi Siti ni pun mengaum dengan kuat, dan berlari ke arah Dato' Azman.

Dato' Azman pun panik dan takut. Dia cuba tutup pintu pejabat dia, tapi zombi Siti ni dah sampai kat depan pintu tu. Zombi Siti ni pun terus tolak pintu tu dengan kuat, sampai pintu tu terbuka. Dato' Azman pun terdorong ke belakang, dan jatuh ke atas meja dia.

Zombi Siti ni pun masuk ke dalam pejabat Dato' Azman, dan terus serang Dato' Azman yang sedang terbaring kat meja tu. Zombi Siti ni gigit hidung Dato' Azman sampai putus. Dato' Azman pun menjerit kesakitan, dan cuba halau zombi Siti ni dengan tangan dia.

Tapi zombi Siti ni tak peduli apa-apa. Dia terus gigit muka Dato' Azman dengan ganas. Dia gigit mata, telinga, bibir, dan pipi Dato' Azman sampai hancur. Darah dan daging muka Dato' Azman bersepah-sepah kat meja tu.

Dato' Azman pun dah tak boleh jerit lagi. Dia cuma mengeluh dan merintih dengan lemah. Dia rasa sakit yang amat sangat, dan rasa bersalah yang amat sangat. Dia rasa dia memang patut kena balas dendam oleh Siti sebab dah kejam kat Siti tadi.

Dalam masa yang sama, zombi Siti ni pun dah kenyang makan daging Dato' Azman. Dia pun berhenti gigit muka Dato' Azman, dan bangun dari meja tu. Dia pandang sekeliling pejabat tu, dan nampak ada banyak barang-barang mahal kat situ.

Zombi Siti ni pun rasa macam nak rosakkan barang-barang tu sebab dia benci Dato' Azman. Dia pun pergi ke arah almari kaca yang ada kat situ. Almari kaca tu penuh dengan trofi, sijil, jam tangan, dan barang-barang lain yang Dato' Azman dapat dari kerja dia.

Zombi Siti ni pun tolak almari kaca tu dengan kuat, sampai almari kaca tu jatuh ke lantai dan pecah berderai. Barang-barang dalam almari kaca tu pun berselerak kat lantai, dan ada yang pecah juga.

Zombi Siti ni pun senyum puas hati bila nampak barang-barang Dato' Azman rosak macam tu. Dia rasa macam dah dapat balas dendam kat Dato' Azman sebab dah buat dia susah hidup.

Tapi apa yang zombi Siti ni tak tahu ialah, ada satu barang dalam almari kaca tu yang boleh buat dia mati balik. Barang tu ialah jam tangan Rolex yang ada kat situ. Jam tangan Rolex tu bukan jam tangan biasa, tapi jam tangan bom yang boleh meletup bila tekan butang kat situ.

Jam tangan bom tu ialah salah satu alat yang Dato' Azman guna untuk projek haram dia. Jam tangan bom tu boleh meletupkan bangunan atau kereta yang ada kat situ bila tekan butang kat situ. Jam tangan bom tu ialah salah satu rahsia besar yang Dato' Azman simpan dalam fail rahsia dia.

Dan kebetulan, bila zombi Siti ni tolak almari kaca tu, jam tangan bom tu terjatuh dari almari kaca tu, dan terkena butang kat situ. Jam tangan bom tu pun aktif dan mula berbunyi bip-bip-bip.

Zombi Siti ni tak sedar apa-apa sebab dia tak faham apa itu jam tangan bom. Dia cuma dengar bunyi bip-bip-bip tu macam bunyi jam loceng. Dia pun tak kisah langsung pasal bunyi tu.

Tapi dalam masa sepuluh saat, jam tangan bom tu pun meletup dengan kuat. Letupan tu buat seluruh pejabat Dato' Azman hancur berkecai. Zombi Siti dan Dato' Azman pun mati terus dalam letupan tu. Api dan asap pun keluar dari pejabat tu, dan menyebar ke pejabat-pejabat lain kat situ.

Orang-orang yang ada kat situ pun terkejut bila nampak letupan tu. Mereka semua lari keluar dari bangunan tu secepat mungkin. Mereka semua tak tahu apa yang berlaku kat pejabat Dato' Azman tu. Mereka semua tak tahu pasal zombi Siti dan Dato' Azman tu.

Dan itu lah cerita yang aku nak kongsi dengan korang hari ni. Cerita pasal PA dari neraka yang jadi zombi di KL, dan bos besar yang kena mampus. Cerita ni memang gempak dan gila, kan? Aku rasa korang pun tak percaya cerita ni, tapi aku jamin korang cerita ni betul-betul tak pernah pun pernah berlaku. Tapi korrang mesti rasa seram habis kan..🤣


Jadi, jangan lupa untuk ikuti blog Berita Viral Hari Ini Today untuk baca sambungan artikel blog ni. Aku janji korang tak akan menyesal bila baca sambungan artikel blog ni. 
Sekian, terima kasih.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama