Cerita Seram: Pengalaman Menakutkan dengan RXZ

 


RXZ adalah salah satu jenis motosikal yang popular di kalangan remaja dan mat rempit di Malaysia. RXZ mempunyai reka bentuk yang menarik dan prestasi yang tinggi. Namun, tidak ramai yang tahu bahawa RXZ juga mempunyai kisah-kisah seram yang berkaitan dengan nyawa dan ajal.


Saya adalah seorang peminat RXZ yang suka berlumba dan beraksi dengan kawan-kawan saya. Saya mempunyai sebuah RXZ yang berwarna merah dan hitam, dengan nombor plat WXX 666. Saya bangga dengan motosikal saya itu, kerana ia adalah hadiah daripada ayah saya sempena ulang tahun saya yang ke-18.


Saya selalu mengambil bahagian dalam perlumbaan jalanan yang tidak rasmi dengan kawan-kawan saya. Saya juga selalu menang dalam perlumbaan itu, kerana saya mahir mengawal RXZ saya. Saya rasa saya adalah raja jalanan, dan tiada siapa yang boleh mengalahkan saya.


Suatu malam, saya dan kawan-kawan saya berjumpa di sebuah stesen minyak untuk berbincang tentang perlumbaan malam itu. Kami bersetuju untuk berlumba dari stesen minyak itu ke Batu Caves, jaraknya kira-kira 20 kilometer. Kami juga bersetuju untuk menggunakan jalan lama yang sunyi dan gelap, kerana kami tidak mahu kena tangkap oleh polis.


Kami bersedia untuk berlumba. Saya memandang lawan-lawan saya dengan rasa yakin dan sombong. Saya rasa mereka semua tidak ada peluang untuk menang melawan saya. Saya juga memandang RXZ saya dengan rasa sayang dan bangga. Saya rasa ia adalah motosikal terbaik di dunia.


Kami mula berlumba. Saya menekan minyak dengan kuat, dan RXZ saya meluncur laju seperti peluru. Saya mendahului semua lawan-lawan saya dengan mudah. Saya melihat jarum meter RXZ saya menunjukkan kelajuan 180 kilometer sejam. Saya tersenyum puas hati.


Saya terus memecut laju tanpa menghiraukan apa-apa lagi. Saya hanya fokus pada jalan di hadapan saya. Saya tidak peduli dengan keselamatan diri saya atau orang lain. Saya hanya mahu menang dan membuktikan bahawa saya adalah yang terbaik.


Tiba-tiba, saya terkejut apabila saya melihat sesuatu yang berkilat di tengah jalan. Saya cuba mengelak, tetapi sudah terlambat. Saya terlanggar sesuatu itu dengan kuat, dan RXZ saya terpelanting ke udara. Saya juga tercampak jauh dari motosikal saya.


Saya jatuh ke tanah dengan keras. Saya merasakan kesakitan yang amat sangat di seluruh badan saya. Saya juga melihat darah mengalir dari luka-luka saya. Saya cuba bangun, tetapi saya tidak dapat bergerak langsung. Saya merasakan bahawa ini adalah saat-saat terakhir hidup saya.


Saya menoleh ke arah RXZ saya yang sudah hancur remuk. Saya melihat api menyala dari tangki minyaknya. Saya juga melihat sesuatu yang membuatkan saya tergamam dan ngeri. Saya melihat sesuatu yang berkilat tadi adalah sebuah pisau besar yang tertancap di tengah-tengah nombor plat RXZ saya.


Saya teringat bahawa nombor plat RXZ saya adalah WXX 666, nombor syaitan. Saya juga teringat bahawa ayah saya telah meninggal dunia dalam kemalangan motosikal yang sama seperti ini, seminggu selepas dia memberikan RXZ itu kepada saya sebagai hadiah ulang tahun.


Saya menyedari bahawa RXZ itu bukanlah hadiah, tetapi kutukan. Kutukan yang membawa malang dan maut kepada sesiapa sahaja yang memilikinya. Kutukan yang tidak boleh diputuskan atau dilepaskan.


Saya menjerit dengan kuat, tetapi tiada siapa yang mendengar. Saya menangis dengan sedih, tetapi tiada siapa yang menolong. Saya mati dengan kesepian, tetapi tiada siapa yang mengetahui.


Ini adalah kisah seram saya dengan RXZ.


Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama