Kisah Seram di Rumah Usang

Hai semua, hari ini saya nak cerita satu kisah seram yang berlaku pada seorang hacker bernama Zul. Zul ni seorang lelaki muda berumur 25 tahun yang tinggal di Batu, Kuala Lumpur. Dia ni seorang hacker yang handal dan selalu menyusup masuk ke sistem-sistem pentadbiran negara-negara lain untuk mencuri maklumat rahsia atau merosakkan data mereka. Dia ni bukan hacker baik hati yang nak membela hak rakyat jelata atau menentang penyangak penjajah, tapi hacker jahat yang nak cari untung sendiri atau menyokong kumpulan-kumpulan ekstremis yang suka buat pembunuhan sejumlah besar orang secara sistematik atau sesuka hati sewenang-wenang.

Zul ni hidup dalam kemewahan dengan hasil kerja haram dia. Dia ada rumah besar dua tingkat yang dilengkapi dengan pelbagai peralatan teknologi canggih. Dia juga ada kereta mewah dan motosikal laju yang dia suka bawa berlumba haram di jalan raya. Dia ni tak kisah langsung pasal peraturan dan undang-undang negara atau keselamatan orang lain. Dia ni sombong dan angkuh dengan kebolehan dia sebagai hacker. Dia rasa dia boleh buat apa saja tanpa takut kepada sesiapa pun.

Tapi apa yang Zul tak tahu ialah dia sedang diintai oleh sebuah agensi perisikan antarabangsa yang telah mengesan aktiviti-aktiviti jenayah dia di dunia siber. Agensi ni telah merancang untuk menangkap Zul dan membawanya ke mahkamah antarabangsa untuk diadili atas kesalahan-kesalahan dia. Agensi ni juga telah mengupah beberapa orang ejen rahsia untuk menyamar sebagai rakan-rakan Zul dan mendapatkan maklumat lanjut tentang dia.

Pada suatu hari, Zul mendapat satu tawaran kerja dari seorang lelaki yang mengaku sebagai ketua sebuah kumpulan hacker dari Jepun. Lelaki ni kata dia nak upah Zul untuk menyusup masuk ke sistem pertahanan China dan mencuri beberapa kod rahsia yang berkaitan dengan senjata nuklear mereka. Lelaki ni kata dia akan bayar Zul sebanyak RM10 juta jika Zul berjaya buat kerja ni.

Zul terus tergiur dengan tawaran ni dan bersetuju untuk buat kerja ni tanpa berfikir panjang. Dia tak tahu bahawa lelaki ni sebenarnya adalah salah seorang ejen rahsia yang diupah oleh agensi perisikan antarabangsa untuk menjebak Zul. Lelaki ni telah memberi Zul satu alamat e-mel dan kata dia akan menghantar maklumat lanjut tentang kerja ni melalui e-mel.

Zul pun balik ke rumah dia dan terus buka komputer dia untuk menunggu e-mel dari lelaki ni. Dia tak sabar nak mulakan kerja ni dan mendapat bayaran yang lumayan. Dia rasa ini adalah peluang terbaik untuk dia menunjukkan kebolehan dia sebagai hacker dan juga untuk menambah kekayaan dia.

Tapi apa yang Zul tak sedar ialah e-mel yang dia terima dari lelaki ni sebenarnya adalah satu perangkap yang telah direka oleh agensi perisikan antarabangsa. E-mel ni mengandungi satu virus yang boleh merosakkan sistem komputer Zul dan juga menghantar semua data peribadi dan rahsia Zul kepada agensi perisikan antarabangsa. Virus ni juga boleh mengesan lokasi Zul dan menghantar isyarat kepada ejen-ejen rahsia yang akan datang menangkap Zul.

Zul pun buka e-mel ni tanpa curiga dan terus klik pada pautan yang diberi oleh lelaki ni. Dia ingat pautan ni akan membawa dia ke laman web yang mempunyai maklumat tentang sistem pertahanan China. Tapi sebaik saja dia klik pada pautan ni, komputer dia terus hang dan layar komputer dia menjadi hitam. Dia cuba tekan butang-butang pada keyboard dan tetikus, tapi tiada apa-apa yang berlaku. Dia juga cuba restart komputer dia, tapi komputer dia tetap tidak berfungsi.

Zul terkejut dan marah dengan apa yang berlaku. Dia fikir mungkin komputer dia kena serangan dari hacker lain yang cuba menghalang dia daripada buat kerja ni. Dia pun bangun dari kerusi dia dan nak pergi ke bilik stor di mana dia menyimpan beberapa komputer ganti yang boleh dia guna untuk sambung buat kerja ni.

Tapi sebelum dia sempat sampai ke bilik stor, dia terdengar bunyi ketukan pintu rumah dia. Dia berhenti dan dengar dengan teliti. Bunyi ketukan pintu tu kuat dan berterusan. Macam ada orang nak masuk rumah dia dengan paksa.

Zul jadi takut dan curiga. Dia fikir mungkin ada orang yang tahu tentang kerja haram dia dan nak datang menyerang atau menipu dia. Dia pun berlari ke bilik tidur dia dan ambil senjata api yang dia simpan di dalam almari baju. Dia juga ambil telefon bimbit dia dan cuba hubungi rakan-rakan hacker dia untuk minta bantuan.

Tapi apabila dia cuba hubungi rakan-rakan hacker dia, telefon bimbit dia tidak dapat berhubung dengan mana-mana nombor. Macam ada sesuatu yang mengganggu talian telefon bimbit dia. Dia cuba beberapa kali, tapi hasilnya sama sahaja.

Zul jadi semakin takut dan marah. Dia fikir mungkin ada orang yang sengaja nak mengacau talian telefon bimbit dia supaya dia tidak dapat minta bantuan dari sesiapa pun. Dia pun memutuskan untuk keluar dari bilik tidur dia dan pergi ke pintu rumah untuk tengok siapa yang ketuk pintu rumah tu.

Dia pegang senjata api di tangan kanan dan telefon bimbit di tangan kiri. Dia berjalan dengan hati-hati menuju ke pintu rumah sambil memerhati sekeliling rumah dia. Dia lihat tiada apa-apa yang luar biasa di rumah dia. Semua barang-barang di rumah tu masih di tempat asalnya.

Dia sampai di pintu rumah dan lihat melalui lubang kunci pintu tu. Dia lihat ada empat orang lelaki berpakaian hitam-hitam yang berdiri di luar pintu rumah tu. Mereka semua memakai topeng ski yang menutup muka mereka. Mereka juga memegang senjata api di tangan mereka.

Zul terkejut melihat lelaki-lelaki tu

Zul terkejut melihat lelaki-lelaki tu. Dia fikir mungkin mereka adalah orang-orang yang diupah oleh musuh-musuh dia untuk membunuh dia. Dia pun mengunci pintu rumah tu dengan cepat dan berlari ke tingkat atas rumah tu. Dia nak mencari tempat yang selamat untuk bersembunyi dan menunggu bantuan.

Tapi sebelum dia sempat sampai ke tingkat atas, dia terdengar bunyi letupan kuat dari pintu rumah tu. Dia lihat asap hitam keluar dari pintu tu. Dia sedar bahawa lelaki-lelaki tu telah meletupkan pintu rumah tu dengan bom dan masuk ke dalam rumah tu.

Zul jadi panik dan cuba mencari jalan keluar dari rumah tu. Dia ingat ada satu tingkap di bilik mandi yang boleh dia guna untuk melompat keluar dari rumah tu. Dia pun berlari ke bilik mandi dan buka tingkap tu. Dia lihat ada pokok besar di luar tingkap tu yang boleh dia guna untuk turun ke bawah.

Dia pun melompat keluar dari tingkap tu dan cuba pegang pokok tu. Tapi apabila dia pegang pokok tu, dia rasa pokok tu lembik dan licin. Macam ada sesuatu yang melilit pokok tu. Dia pandang betul-betul dan terperanjat melihat pokok tu sebenarnya adalah ular besar yang berkulit hijau dan berbintik-bintik hitam.

Ular ni nampak ganas dan lapar. Ular ni terus membuka mulutnya yang besar dan penuh dengan gigi-gigi tajam. Ular ni nak makan Zul sebagai hidangan tengah hari.

Zul menjerit dengan kuat dan cuba lepaskan diri dari ular ni. Tapi ular ni terlalu kuat dan cepat. Ular ni terus menggigit leher Zul dengan kuat dan menyuntik bisa ke dalam tubuh Zul.

Zul merasa kesakitan yang teramat sangat dan pengsan dalam sekelip mata. Darah Zul mengalir keluar dari luka gigitan ular ni dan menitis ke tanah. Ular ni pun menelan Zul dengan bulat-bulat tanpa meninggalkan apa-apa.

Lelaki-lelaki berpakaian hitam-hitam yang masuk ke dalam rumah Zul mendengar jeritan Zul dan bunyi ular ni menelan Zul. Mereka pun berlari ke tingkat atas rumah Zul dan lihat melalui tingkap bilik mandi apa yang berlaku.

Mereka terkejut dan takut melihat ular besar ni menelan Zul dengan mudahnya. Mereka tak tahu dari mana datangnya ular ni dan kenapa ular ni ada di sini.

Mereka pun berpaling satu sama lain dan bertanya:

"Siapa yang bawak ular ni?"

"Ular ni bukan kita punya."

"Ular ni mungkin hantu."

"Hantu apa?"

"Hantu hacker."

"Hacker ada hantu?"

"Entahlah."

Mereka pun bergegas keluar dari rumah Zul tanpa sempat mengambil apa-apa barang atau data dari rumah Zul. Mereka takut kalau-kalau ada lagi hantu-hantu lain yang menunggu mereka di rumah Zul.

Mereka naik kereta mereka yang diparkir di depan rumah Zul dan terus memecut keluar dari situ dengan laju. Mereka tak pernah lagi kembali ke rumah Zul atau mencari Zul.

Zul pun mati begitu sahaja tanpa diketahui oleh sesiapa pun. Ular besar ni pula hidup bahagia dengan perutnya yang kenyang.

Ini adalah kisah seram yang saya cipta tentang seorang hacker jahat bernama Zul yang mati ditelan oleh ular besar di rumah usangnya.

Semoga anda semua terhibur dengan kisah seram saya ini.

Terima kasih kerana membaca artikel blog saya ini.

Sekian, wassalam.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama