Sejarah Wiccan dari Tanah Melayu: Cerita Seram yang Menggemparkan mendunia


Pada zaman dahulu kala, di sebuah kampung di utara Tanah Melayu, hiduplah seorang perempuan tua yang dikenali sebagai Tok Wiccan. Tok Wiccan adalah seorang yang mahir dalam ilmu sihir dan perubatan tradisional. Dia sering membantu penduduk kampung yang sakit atau menghadapi masalah dengan menggunakan ramuan-ramuan ajaib yang dia buat sendiri. Tok Wiccan juga mempunyai seorang anak angkat yang bernama Siti, yang dia jaga sejak kecil.

Siti adalah seorang gadis yang cantik dan baik hati. Dia sangat sayang kepada Tok Wiccan dan menganggapnya sebagai ibu kandungnya. Siti juga rajin membantu Tok Wiccan dalam menguruskan rumah dan kebun mereka. Namun, Siti tidak tahu bahawa Tok Wiccan sebenarnya adalah seorang pengamal agama Wicca, sebuah agama sesat yang berasal dari amalan pagan dan sihir. Agama Wicca menganggap alam semesta sebagai tuhan dan menyembah unsur-unsur alam seperti api, air, angin dan tanah. Tok Wiccan juga sering melakukan upacara-upacara yang melibatkan mantra-mantra, lilin, pentagram dan darah.

Suatu hari, Tok Wiccan mengajak Siti untuk mengikutnya ke hutan. Dia berkata bahawa dia ingin mengajar Siti tentang ilmu sihir dan perubatan tradisional yang dia warisi dari nenek moyangnya. Siti yang tidak menaruh syak wasangka, setuju untuk mengikutnya. Mereka berjalan jauh ke dalam hutan, sehingga sampai ke sebuah gua yang gelap dan sunyi. Di situ, Tok Wiccan menyuruh Siti untuk duduk di tengah-tengah sebuah lingkaran yang terbuat dari batu-batu. Di sekeliling lingkaran itu, terdapat lima lilin yang dinyalakan, mewakili lima unsur alam. Di tengah-tengah lingkaran, terdapat sebuah pentagram yang terukir di atas tanah.

Tok Wiccan kemudian mengeluarkan sebilah pisau yang tajam dan berkata kepada Siti, "Anakku, hari ini adalah hari yang istimewa. Hari ini, aku akan menginisiasi kamu sebagai seorang Wiccan, seorang yang beriman kepada alam semesta dan kuasa sihir. Kamu akan menjadi ahli keluarga kami, yang telah mewarisi ilmu ini sejak zaman berzaman. Kamu akan menjadi seorang yang kuat dan bijak, yang dapat mengawal unsur-unsur alam dan menolong orang yang memerlukan. Kamu akan menjadi seorang yang disegani dan dikasihi oleh semua orang."

Siti yang terkejut dan takut, bertanya kepada Tok Wiccan, "Ibu, apa yang ibu cakap ni? Apa itu Wiccan? Apa itu pentagram? Apa itu lilin-lilin ni? Apa itu pisau tu? Ibu, jangan buat macam ni, ibu. Ibu, saya tak nak jadi Wiccan. Saya tak nak jadi ahli agama sesat. Saya tak nak jadi pengamal sihir. Saya tak nak jadi orang yang dibenci dan difitnah oleh orang lain. Saya cuma nak jadi anak ibu yang solehah dan taat kepada Allah. Saya cuma nak jadi orang yang beriman dan beramal baik. Saya cuma nak jadi orang yang bahagia dan sejahtera. Ibu, lepaskan saya, ibu. Ibu, tolong saya, ibu."

Tok Wiccan yang marah dan kecewa, menjawab dengan suara yang garang, "Anakku, jangan bodoh dan degil. Jangan dengar kata-kata orang yang tidak tahu apa-apa. Jangan takut kepada apa yang tidak kamu fahami. Jangan tolak apa yang sudah menjadi hakikat dan takdir kamu. Kamu adalah seorang Wiccan, sama seperti aku. Kamu adalah seorang yang terpilih, sama seperti aku. Kamu adalah seorang yang berbakat, sama seperti aku. Kamu adalah seorang yang harus bangga, sama seperti aku. Kamu adalah seorang yang harus bersyukur, sama seperti aku. Kamu adalah seorang yang harus menerima, sama seperti aku."

Tok Wiccan kemudian mengangkat pisau itu dan menusukkannya ke dada Siti dengan kuat. Darah Siti menyembur keluar dan membasahi pentagram yang ada di bawahnya. Siti menjerit kesakitan dan ketakutan, sambil memandang Tok Wiccan dengan mata yang penuh dengan air mata dan kekecewaan. Tok Wiccan memeluk Siti dengan erat dan berkata dengan suara yang lembut, "Anakku, jangan takut. Ini semua adalah untuk kebaikan kamu. Ini semua adalah untuk menyucikan kamu. Ini semua adalah untuk mengikat kamu dengan alam semesta. Ini semua adalah untuk menjadikan kamu seorang Wiccan yang sejati. Aku sayang kamu, anakku. Aku sayang kamu."

Siti terus merintih dan menggeletar, sambil mengeluarkan nafas yang terakhir. Tok Wiccan menangis dan mengucapkan mantra-mantra yang tidak dapat difahami oleh manusia biasa. Dia berharap bahawa dengan melakukan upacara ini, dia dapat menyelamatkan Siti dari neraka dan membawanya ke syurga Wicca. Dia tidak sedar bahawa apa yang dia lakukan adalah satu dosa besar yang tidak dapat diampunkan oleh Allah. Dia tidak sedar bahawa dia telah membunuh anak angkatnya sendiri dengan tangan dia sendiri. Dia tidak sedar bahawa dia telah menjejas sejarah Tanah Melayu dengan menyebarkan agama sesat yang berasal dari amalan pagan dan sihir.

Label dan kata kunci: cerita seram, sejarah Wiccan, Tanah Melayu, Tok Wiccan, Siti, agama sesat, pagan, sihir, pentagram, lilin, pisau, darah, bunuh, dosa, neraka, syurga.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama