Agen Dropship: Kisah Seram Seorang Penghantar Barang



Aku seorang agen dropship yang menjual pelbagai barang di laman web e-dagang. Kerja aku senang je, tak payah simpan stok barang, cuma kena hantar barang yang pelanggan order dari kilang atau pembekal. Aku boleh buat duit dengan margin keuntungan yang lumayan.

Suatu hari, aku dapat order dari seorang pelanggan yang nak beli sebuah jam tangan mewah. Jam tangan tu mahal gila, harga dia lebih dari sepuluh ribu ringgit. Aku terus hubungi pembekal aku yang ada jual jam tangan tu. Dia kata dia ada satu je stok jam tangan tu, dan dia nak aku ambil sendiri dari gudang dia.

Aku pun setuju je, sebab aku ingat boleh dapat komisen yang besar kalau aku jual jam tangan tu. Aku pun pergi ke alamat gudang yang pembekal aku bagi. Gudang tu terletak di kawasan perindustrian yang sunyi dan sepi. Aku rasa pelik, sebab gudang tu nampak macam kosong dan tak beroperasi.

Aku parkir kereta aku dekat pintu gudang, dan aku call pembekal aku. Dia kata dia tak ada kat situ, tapi dia dah tinggalkan jam tangan tu dalam sebuah kotak di dalam gudang. Dia suruh aku masuk gudang dan ambil kotak tu, dan bayar dia melalui online banking.

Aku pun turun dari kereta, dan aku pergi ke pintu gudang. Pintu tu tak berkunci, cuma ada rantai dan kunci besi yang menggantung. Aku buka pintu tu, dan aku masuk dalam gudang. Gudang tu gelap dan berhabuk, tak ada lampu atau kipas. Aku nampak ada beberapa rak kayu yang kosong, dan satu meja kayu yang ada sebuah laptop lama.

Aku rasa macam tak sedap hati, tapi aku cuba abaikan perasaan tu. Aku cari kotak yang ada jam tangan tu, dan aku jumpa kat rak paling belakang. Kotak tu besar dan berat, aku susah nak angkat. Aku bawa kotak tu ke meja kayu, dan aku buka laptop tu.

Laptop tu dah on, cuma ada satu folder yang bernama "Jam Tangan". Aku buka folder tu, dan aku terkejut dengan apa yang aku nampak. Dalam folder tu ada banyak gambar mayat orang yang dipotong-potong dan disembelih. Semua mayat tu pakai jam tangan yang sama dengan jam tangan yang aku nak jual.

Aku rasa mual dan nak muntah, tapi sebelum aku sempat buat apa-apa, aku dengar bunyi pintu gudang ditutup dengan kuat. Aku terus lari ke pintu, tapi pintu tu dah berkunci dari luar. Aku cuba menjerit minta tolong, tapi tak ada siapa yang dengar.

Aku dengar bunyi langkah kaki mendekati aku dari belakang. Aku pusing balik, dan aku nampak seorang lelaki besar yang pakai topeng ski hitam dan baju hitam. Dia pegang sebilah pisau besar yang berdarah. Dia tersenyum sinis kat aku, dan dia cakap:

"Terima kasih kerana datang, agen dropship. Aku dah lama tunggu peluang macam ni. Aku nak tambah koleksi jam tangan aku, dan juga koleksi mayat orang macam kau."

Aku terdiam dalam ketakutan, dan aku tak dapat buat apa-apa selain menunggu ajal aku.


Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.
 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama