Cerita Seram MPV: Pengalaman Ngeri di Jalan Raya



Hai, nama saya Amir. Saya seorang pemandu MPV yang sering mengambil pelanggan dari bandar ke bandar. Saya suka kerja saya kerana saya dapat melihat tempat-tempat menarik dan bertemu dengan orang-orang baru. Tetapi, ada satu pengalaman yang saya tidak akan lupa seumur hidup saya. Pengalaman yang membuat saya takut untuk memandu MPV lagi.

Pengalaman itu berlaku pada suatu malam yang gelap dan hujan lebat. Saya baru saja menghantar seorang pelanggan ke Batu Pahat dan sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur. Jalan raya agak sunyi dan licin kerana hujan. Saya memandu dengan berhati-hati dan mendengar radio untuk menghilangkan kebosanan.

Tiba-tiba, saya terdengar bunyi ketukan di tingkap belakang MPV saya. Saya terkejut dan melihat ke belakang melalui cermin sisi. Saya tidak nampak apa-apa selain gelap dan hujan. Saya fikir mungkin bunyi itu datang dari radio atau dari benda-benda di dalam boot. Saya cuba untuk abaikan bunyi itu dan terus memandu.

Tetapi, bunyi ketukan itu tidak berhenti. Malah, ia semakin kuat dan kerap. Saya mula rasa takut dan curiga. Siapa yang ada di belakang MPV saya? Apa yang dia mahu? Bagaimana dia boleh naik ke MPV saya tanpa saya sedar? Saya cuba untuk berfikir secara logik, tetapi saya tidak dapat menjawab soalan-soalan itu.

Saya memutuskan untuk berhenti di stesen minyak yang terdekat untuk menyemak keadaan belakang MPV saya. Saya harap-harap tidak ada apa-apa yang ganjil atau menakutkan di situ. Saya mencari stesen minyak di GPS dan mendapati yang terdekat adalah dalam jarak 10 kilometer lagi.

Saya memecut dengan laju untuk sampai ke stesen minyak itu secepat mungkin. Bunyi ketukan itu semakin kuat dan kerap, seolah-olah orang yang ada di belakang MPV saya mahu keluar dengan segera. Saya rasa seperti ada sesuatu yang jahat dan ganas di situ.

Saya akhirnya sampai ke stesen minyak itu dan berhenti di tempat yang terang dan ramai dengan orang. Saya bernafas lega dan keluar dari MPV saya dengan cepat. Saya berjalan ke belakang MPV saya dengan hati-hati dan bersedia untuk apa sahaja yang mungkin menanti saya.

Saya membuka pintu boot MPV saya dan terkejut dengan apa yang saya lihat.

Di dalam boot MPV saya, ada seorang lelaki yang sudah mati dengan muka pucat dan berdarah. Dia memakai baju kemeja putih dan seluar hitam, seperti seorang pekerja pejabat. Dia memegang sebuah pisau yang bersinar di tangan kanannya, seperti seorang pembunuh.

Saya tergamam dan tidak dapat berkata-kata. Saya tidak tahu siapa lelaki itu, bagaimana dia boleh masuk ke dalam boot MPV saya, atau mengapa dia mati di situ.

Tetapi, sebelum saya dapat berfikir lebih lanjut, saya terdengar bunyi sirene polis yang semakin dekat. Saya menoleh ke arah bunyi itu dan nampak beberapa kereta polis yang sedang menuju ke stesen minyak itu dengan laju.

Saya rasa panik dan bingung. Saya tidak tahu apa yang harus saya buat atau katakan kepada polis nanti. Saya tidak bersalah, tetapi siapa yang akan percaya kepada saya?

Saya cuba untuk lari dari situ, tetapi sudah terlambat. Polis sudah sampai dan mengepung MPV saya. Mereka menyorak senjata mereka dan menyuruh saya untuk mengangkat tangan dan berdiri diam.

Saya menurut arahan mereka dengan takut dan bingung. Saya tidak tahu apa yang akan berlaku kepada saya selepas ini. Saya hanya tahu yang saya sudah terlibat dalam satu cerita seram MPV yang tidak akan saya lupakan seumur hidup saya.

Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama