Cerita Paling Menakutkan: Pengalaman Seorang Photographer


Saya seorang photographer yang suka mengambil gambar tempat-tempat menarik dan unik. Saya selalu mencari lokasi yang jarang dikunjungi oleh orang ramai, seperti bangunan-bangunan lama, kubur-kubur, atau hutan-hutan. Saya percaya bahawa tempat-tempat ini mempunyai cerita dan aura yang tersendiri, dan saya ingin menangkapnya dengan kamera saya.

Pada suatu hari, saya mendapat tahu tentang sebuah rumah kosong yang terletak di pinggir bandar. Rumah itu kononnya berhantu, dan ramai orang yang mengelakkan diri daripada pergi ke sana. Saya terus tertarik dengan rumah itu, dan memutuskan untuk pergi mengambil gambar di sana.

Saya sampai di rumah itu pada petang hari. Rumah itu kelihatan usang dan kotor, dengan cat yang mengelupas dan tingkap yang pecah. Saya masuk ke dalam rumah itu dengan hati-hati, sambil membawa kamera dan lampu suluh saya.

Di dalam rumah itu, saya melihat banyak barang-barang lama yang berselerak di lantai, seperti perabot, pakaian, buku-buku, dan mainan. Saya merasa seperti masuk ke dalam dunia yang lain, yang penuh dengan misteri dan sejarah. Saya mulai mengambil gambar-gambar di setiap bilik yang saya lalui.

Saya tidak menyedari bahawa hari semakin gelap, dan saya masih berada di dalam rumah itu. Saya teruskan aktiviti saya, tanpa menghiraukan masa. Saya rasa seperti ada sesuatu yang menarik saya untuk terus menjelajahi rumah itu.

Saya sampai di bilik terakhir di tingkat atas rumah itu. Bilik itu kelihatan lebih bersih daripada bilik-bilik lain, dan ada sebuah katil yang masih bertilam dan beralas. Di atas katil itu, ada sebuah boneka beruang yang kelihatan comel dan bersih. Saya terkejut melihat boneka itu, kerana ia tidak sepadan dengan suasana rumah itu.

Saya mendekati boneka itu, dan mengambil gambar-gambar dari pelbagai sudut. Saya rasa ada sesuatu yang istimewa tentang boneka itu, tetapi saya tidak tahu apa. Saya cuba untuk menyentuh boneka itu, tetapi tiba-tiba saya dengar suara yang mengejutkan saya.

"Jangan sentuh saya!"

Suara itu datang dari boneka itu. Saya terperanjat dan mundur beberapa langkah ke belakang. Saya melihat boneka itu dengan tak percaya. Boneka itu bergerak-gerak sedikit, dan memandang saya dengan mata yang merah menyala.

"Siapa kamu? Apa yang kamu buat di sini?" boneka itu bertanya dengan suara yang garau.

Saya tidak dapat menjawab apa-apa. Saya hanya terpaku di situ, sambil menggigil ketakutan.

"Kamu tidak sepatutnya datang ke sini. Ini adalah rumah saya. Kamu telah mengganggu ketenangan saya. Kamu harus membayar harga untuk kesalahan kamu." boneka itu berkata lagi, sambil tersenyum sinis.

Saya cuba untuk berlari keluar dari bilik itu, tetapi pintu bilik itu tertutup dengan kuat. Saya cuba untuk membuka pintu itu, tetapi ia tidak berganjak sedikit pun. Saya meronta-ronta, sambil menjerit minta tolong.

"Tiada siapa yang akan mendengar jeritan kamu. Kamu akan mati di sini, bersama-sama dengan saya." boneka itu berkata lagi, sambil bergerak mendekati saya.

Saya merasakan sesuatu yang menusuk dada saya. Saya menoleh ke bawah, dan melihat pisau yang berkilat di tangan boneka itu. Darah mengalir keluar dari luka saya, sambil saya merasakan nyawa saya semakin surut.

"Sekarang kamu adalah milik saya." boneka itu berkata lagi, sambil memeluk saya erat-erat.

Itulah pengalaman paling menakutkan yang pernah saya alami. Saya tidak tahu bagaimana saya dapat selamat dari situ, tetapi saya bersyukur bahawa saya masih hidup. Saya tidak pernah lagi pergi ke tempat-tempat yang berhantu, dan saya tidak pernah lagi melihat boneka beruang itu.

Saya harap anda semua menikmati cerita saya. Jika anda suka, sila tinggalkan komen dan kongsi dengan rakan-rakan anda. Terima kasih kerana membaca.


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama