Cerita Paling Menakutkan Tentang Tatu

Tatu adalah salah satu jenis tindik yang paling popular di dunia. Ramai orang yang suka menghiasi kulit mereka dengan corak-corak yang bermakna atau cantik. Tetapi, adakah anda tahu bahawa tatu juga boleh membawa padah yang mengerikan? Dalam artikel ini, saya akan berkongsi dengan anda cerita paling menakutkan tentang tindik yang pernah saya dengar.

### Tatu Beracun

Salah satu cerita yang paling mengejutkan adalah tentang seorang lelaki yang mati kerana tatu beracun. Lelaki itu bernama Chris Wenzel, seorang pengusaha tatu yang terkenal di Kanada. Pada tahun 2018, dia memutuskan untuk membuat tatu baru di bahagian dada dan perutnya. Dia memilih seorang artis tatu yang terkenal di Amerika Syarikat untuk melakukannya.

Tetapi, apa yang tidak disedari oleh Chris adalah bahawa artis itu menggunakan dakwat tatu yang mengandungi bahan kimia berbahaya. Dakwat itu dikenali sebagai **dakwat glow-in-the-dark** atau **dakwat UV**, yang boleh bersinar dalam gelap atau di bawah cahaya ultraviolet. Dakwat ini dikatakan boleh menyebabkan alahan, keradangan, jangkitan, kanser kulit, dan kerosakan organ dalaman.

Chris tidak menyedari bahaya dakwat itu sehingga dia mula merasakan kesakitan dan demam selepas beberapa hari membuat tatu. Dia pergi ke hospital dan didiagnos menghidap **sepsis**, iaitu keadaan di mana badan diserang oleh bakteria atau toksin yang masuk melalui luka atau darah. Doktor mendapati bahawa dakwat tatu telah meracuni badan Chris dan menyebabkan organ-organ pentingnya rosak.

Chris tidak dapat diselamatkan dan meninggal dunia pada usia 41 tahun. Sebelum mati, dia sempat membuat permintaan terakhir kepada isterinya. Dia ingin agar kulitnya yang bertatu dipotong dan disimpan sebagai kenangan. Isterinya bersetuju dan mengupah sebuah syarikat yang pakar dalam mengawetkan kulit bertatu. Kini, kulit Chris disimpan dalam bingkai kaca di rumahnya sebagai penghormatan kepada seni dan cintanya kepada tatu.

### Tatu Hidup

Cerita lain yang tidak kurang menyeramkan adalah tentang seorang wanita yang tatu hidup di belakangnya. Wanita itu bernama Julia Bergman, seorang peminat haiwan peliharaan dari Sweden. Pada tahun 2020, dia membeli seekor ular python albino yang cantik dan memberikannya nama Monty. Dia sangat sayang kepada ular itu dan menjaganya dengan baik.

Suatu hari, dia terfikir untuk membuat sesuatu yang unik untuk menunjukkan kasih sayangnya kepada Monty. Dia memutuskan untuk membuat tatu gambar Monty di belakangnya. Dia mencari seorang artis tatu yang bersedia untuk melakukannya dan membawa Monty bersamanya ke studio tatu.

Artis itu bersetuju untuk membuat tatu gambar Monty dengan syarat Julia harus membiarkan ular itu melilit di belakangnya semasa proses tatu berlangsung. Artis itu berkata bahawa ini akan membantu beliau meniru corak dan warna ular itu dengan lebih tepat. Julia bersetuju dan memulakan sesi tatu.

Tetapi, apa yang tidak disangka-sangka oleh Julia adalah bahawa ular itu tidak suka dengan bunyi mesin tatu yang bising dan bergetar. Ular itu merasa terganggu dan marah. Tanpa disedari oleh Julia, ular itu mula menggigit kulitnya dengan kuat dan menyuntik racunnya ke dalam darahnya.

Julia tidak menyedari apa-apa sehingga dia merasakan kesakitan yang teruk di belakangnya. Dia menoleh ke belakang dan terkejut melihat darah mengalir dari lukanya. Dia juga melihat ular itu masih menggigit kulitnya dengan ganas. Dia menjerit dan cuba melepaskan ular itu, tetapi sudah terlambat. Racun ular itu telah merebak ke seluruh badannya dan menyebabkan dia pengsan.

Artis tatu itu terkejut dan segera memanggil ambulans. Julia dibawa ke hospital dan mendapat rawatan kecemasan. Nasib baik, dia masih bernyawa dan dapat diselamatkan. Tetapi, dia terpaksa menanggung akibat yang mengerikan dari tatu hidupnya. Kulitnya di belakangnya rosak parah dan penuh dengan parut. Dia juga kehilangan rasa sayang kepada Monty dan memberikannya kepada orang lain.

### Tatu Berhantu

Cerita terakhir yang saya ingin kongsikan adalah tentang seorang lelaki yang tatu berhantu di lengannya. Lelaki itu bernama Mark Evans, seorang jurutera dari England. Pada tahun 2021, dia pergi ke Thailand untuk bercuti dan melawat beberapa tempat menarik. Salah satu tempat yang dia lawati adalah sebuah kuil Buddha yang terkenal.

Di kuil itu, dia melihat beberapa tok sami yang bertatu dengan corak-corak mistik dan agama. Dia terpesona dengan tatu-tatu itu dan ingin membuat satu untuk dirinya sendiri. Dia bertanya kepada salah seorang to sami situ tentang cara untuk mendapatkan tatu seperti itu. Tok sami itu memberitahunya bahawa tatu-tatu itu dikenali sebagai **Sak Yant**, yang bermaksud **tatu magik**.

Tok sami itu juga memberitahunya bahawa Sak Yant bukan sekadar hiasan, tetapi juga perlindungan spiritual. Tatu-tatu itu dipercayai boleh memberi pelbagai manfaat kepada pemakainya, seperti kesihatan, kekayaan, keberanian, kejayaan, dan sebagainya. Tetapi, tatu-tatu itu juga mempunyai syarat-syarat tertentu yang perlu dipatuhi oleh pemakainya, seperti tidak membunuh, tidak berbohong, tidak berzina, dan sebagainya.

Mark tertarik dengan konsep Sak Yant dan bersetuju untuk membuat satu di lengannya. Tok sami itu membawanya ke sebuah bilik di belakang kuil dan menyuruhnya duduk di atas tikar. Tok sami itu kemudian mengambil sebuah alat tatu yang terbuat dari besi panjang yang berujung jarum. Alat itu dikenali sebagai **Mai Sak**, yang bermaksud **batang tatu**.

Tok sami itu mula menindik kulit Mark dengan Mai Sak sambil membaca mantra-mantra dalam bahasa Pali, bahasa kuno yang digunakan oleh Buddha. Mark merasakan sakit yang amat sangat, tetapi dia bertahan kerana ingin mendapatkan Sak Yant. Proses tatu berlangsung selama sejam dan akhirnya selesai.

Mark melihat hasilnya di cermin dan terpukau dengan keindahannya. Dia melihat sebuah gambar Buddha yang dikelilingi oleh corak-corak geometri dan tulisan Pali di lengannya. Tok sami itu memberitahunya bahawa gambar Buddha itu adalah **Phra Pidta**, yang bermaksud **Buddha menutup mata**.

Tok sami itu juga memberitahunya bahawa Phra Pidta adalah salah satu Sak Yant yang paling kuat dan popular. Tatu itu boleh memberi perlindungan kepada pemakainya daripada segala jenis bahaya fizikal dan rohani. Tetapi, tatu itu juga memerlukan pengorbanan daripada pemakainya. Mark perlu menjalani amalan-amalan tertentu setiap hari, seperti bersembahyang, berpuasa, bersedekah, dan sebagainya.

Mark berasa gembira dengan Sak Yant barunya dan berterima kasih kepada tok sami itu. Dia memberi sumbangan kepada kuil dan meninggalkan tempat itu dengan penuh keyakinan. Dia merasakan bahawa hidupnya akan berubah menjadi lebih baik dengan adanya Phra Pidta di lengannya.

Tetapi, apa yang tidak disedari oleh Mark adalah bahawa Phra Pidta bukan sekadar gambar Buddha, tetapi juga roh yang bersemadi di dalamnya. Phra Pidta adalah roh yang telah lama terperangkap di dalam tatu dan menunggu mangsa yang sesuai untuk mengambil alih badannya. Phra Pidta adalah roh yang jahat dan tamak, yang ingin menguasai dunia dengan kuasanya.

Mark tidak menyedari bahawa Phra Pidta telah mula merasuk ke dalam fikirannya dan mengubah personalitinya. Mark mula menjadi lebih agresif, sombong, tamak, dan tidak peduli dengan orang lain. Dia juga mula melanggar syarat-syarat Sak Yant dan melakukan perkara-perkara yang dilarang, seperti membunuh, berbohong, berzina, dan sebagainya.

Phra Pidta semakin kuat dan mengawal Mark sepenuhnya. Mark tidak lagi menjadi dirinya sendiri, tetapi menjadi boneka Phra Pidta. Phra Pidta menggunakan Mark untuk melakukan jenayah-jenayah kejam dan menimbulkan kerosakan di mana-mana sahaja dia pergi. Phra Pidta juga mencari mangsa-mangsa lain untuk menyebar pengaruhnya dengan cara membuat tatu-tatu berhantu kepada orang-orang yang tidak mengetahui.

Mark tidak dapat melepaskan diri daripada cengkaman Phra Pidta dan hidup dalam azab. Dia menyesali keputusannya untuk membuat Sak Yant dan berharap agar dia tidak pernah melakukannya. Tetapi, sudah terlambat untuk menyesal. Dia terpaksa menanggung akibat yang mengerikan dari tatu berhantu yang tidak dapat dihapuskan.

***

Ini adalah cerita-cerita paling menakutkan tentang tatu yang pernah saya dengar. Saya harap anda terhibur dengan artikel ini dan belajar sesuatu daripadanya. Jika anda ingin membuat tatu, sila pastikan anda membuatnya dengan cara yang selamat dan bertanggungjawab. Jangan mudah terpengaruh dengan tatu-tatu yang kelihatan menarik tetapi berbahaya. Ingatlah bahawa tatu adalah sesuatu yang akan melekat di kulit anda sepanjang hayat anda, jadi pilihlah dengan bijak.

Terima kasih kerana membaca artikel ini. Jika anda suka artikel ini, sila kongsi dengan rakan-rakan anda dan tinggalkan komen anda di bawah. Saya akan kembali dengan artikel-artikel lain yang lebih menarik dan menghiburkan. Selamat tinggal!


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama