Cerita Seram beli beg tangan di Times Square




Hai semua, hari ini saya nak kongsi dengan anda satu cerita seram yang saya alami sendiri semasa saya pergi ke kedai beg tangan wanita branded di Times Square, Kuala Lumpur. Cerita ini berlaku pada bulan Oktober tahun 2023, ketika saya sedang mencari hadiah untuk adik perempuan saya yang akan sambut hari jadi minggu depan.

Saya memang suka beg tangan wanita branded, sebab ia menunjukkan gaya dan personaliti seseorang. Saya selalu mengidamkan beg tangan wanita branded seperti Michael Kors, Coach, Kate Spade, Tory Burch dan sebagainya. Tetapi, saya tidak mampu untuk membelinya kerana harganya sangat mahal. Jadi, saya selalu mencari kedai yang menjual beg tangan wanita branded tiruan atau preloved dengan harga yang lebih murah.

Pada hari itu, saya sedang berjalan-jalan di sekitar Times Square, Kuala Lumpur, apabila saya ternampak satu kedai yang menarik perhatian saya. Kedai itu bernama "Beg Tangan Wanita Branded Murah". Saya terus masuk ke dalam kedai itu, kerana saya terpikat dengan papan tanda yang bertulis "Diskaun 70% untuk semua beg tangan wanita branded". Saya berfikir, mungkin ini peluang yang baik untuk saya mendapatkan beg tangan wanita branded yang cantik dan berkualiti dengan harga yang berpatutan.

Saya melihat-lihat di dalam kedai itu, dan saya terkejut dengan banyaknya pilihan beg tangan wanita branded yang ada di sana. Saya nampak beg tangan wanita branded dari pelbagai jenama terkenal seperti Michael Kors, Coach, Kate Spade, Tory Burch dan sebagainya. Saya juga nampak beg tangan wanita branded dari pelbagai warna, saiz, bentuk dan rekaan. Saya rasa seperti berada di syurga.

Saya pun mula memilih beg tangan wanita branded yang saya suka. Saya cuba beberapa beg tangan wanita branded yang menarik mata saya. Saya rasa semua beg tangan wanita branded itu cantik dan sesuai dengan saya. Saya juga rasa semua beg tangan wanita branded itu asli dan berkualiti tinggi. Saya tidak nampak apa-apa kesan koyak, kotor atau rosak pada beg tangan wanita branded itu.

Akhirnya, saya terpilih satu beg tangan wanita branded yang sangat menawan hati saya. Beg tangan wanita branded itu adalah dari jenama Michael Kors, warna merah jambu pastel, saiz sederhana, bentuk bujur dan rekaan elegan. Beg tangan wanita branded itu mempunyai logo Michael Kors yang besar di bahagian depan, zip emas di bahagian atas dan dua tali panjang di bahagian sisi. Beg tangan wanita branded itu juga mempunyai beberapa poket dalaman dan luaran untuk menyimpan barang-barang kecil.

Saya sangat suka dengan beg tangan wanita branded itu, sebab ia sesuai dengan gaya dan minat adik perempuan saya. Saya yakin adik perempuan saya akan gembira jika saya beri beg tangan wanita branded itu sebagai hadiah hari jadi dia. Lagipun, harga beg tangan wanita branded itu sangat murah. Hanya RM100 sahaja selepas diskaun 70%. Saya rasa ini adalah satu pembelian yang berbaloi.

Saya pun bawa beg tangan wanita branded itu ke kaunter untuk membayar. Di kaunter, ada seorang lelaki tua yang berpakaian kemas dan bersopan santun. Dia adalah pemilik kedai itu. Dia tersenyum kepada saya dan berkata,

"Selamat datang ke kedai saya. Anda telah membuat pilihan yang baik. Beg tangan wanita branded ini adalah salah satu daripada koleksi terbaik saya."

Saya pun tersenyum balas dan berkata,

"Terima kasih tuan. Saya memang suka sangat dengan beg tangan wanita branded ini. Saya nak beli untuk adik perempuan saya yang akan sambut hari jadi minggu depan."

Lelaki tua itu mengangguk dan berkata,

"Adik perempuan anda pasti akan suka dengan beg tangan wanita branded ini. Beg tangan wanita branded ini mempunyai satu cerita yang menarik di sebaliknya. Anda mahu saya ceritakan?"

Saya pun tertarik dengan kata-kata lelaki tua itu. Saya berfikir, mungkin beg tangan wanita branded ini mempunyai sejarah yang luar biasa atau mungkin ada kisah seram yang berkaitan dengannya. Saya pun berkata,

"Ya, saya mahu dengar cerita tentang beg tangan wanita branded ini. Apa ceritanya?"

Lelaki tua itu pun mula bercerita dengan suara yang serius dan mendayu-dayu.

"Beg tangan wanita branded ini adalah milik seorang wanita cantik dan kaya yang bernama Lina. Dia adalah seorang pengusaha yang berjaya dalam bidang fesyen. Dia mempunyai banyak kedai beg tangan wanita branded di seluruh negara. Dia juga mempunyai banyak koleksi beg tangan wanita branded dari pelbagai jenama terkenal. Dia sangat sayang dan bangga dengan koleksi beg tangan wanita brandednya.

Tetapi, dia juga sangat sombong dan angkuh. Dia tidak pernah peduli dengan orang lain. Dia hanya menghargai diri sendiri dan hartanya. Dia selalu memandang rendah dan menghina orang yang lebih miskin atau kurang cantik daripadanya. Dia juga selalu bersikap kasar dan sombong dengan pekerja-pekerjanya.

Suatu hari, dia pergi ke sebuah majlis amal yang diadakan oleh sebuah organisasi kebajikan. Di majlis itu, ada banyak orang-orang kaya dan berpengaruh yang hadir untuk menyumbang wang dan barang-barang berharga untuk membantu orang-orang miskin dan memerlukan. Lina juga hadir ke majlis itu, tetapi bukan untuk menyumbang, tetapi untuk menunjuk-nunjuk.

Dia membawa beg tangan wanita branded ini, yang adalah salah satu daripada koleksi terbaru dan termahalnya. Dia memakai baju dan aksesori yang mewah dan menawan. Dia berjalan dengan angkuh dan sombong di tengah-tengah orang ramai. Dia menoleh ke kiri dan ke kanan, seolah-olah ingin menunjukkan betapa hebatnya dia.

Tetapi, dia tidak mendapat apa-apa pujian atau perhatian dari orang lain. Sebaliknya, dia mendapat pandangan sinis dan jijik dari orang lain. Orang-orang di majlis itu tidak suka dengan sikapnya yang sombong dan angkuh. Mereka juga tidak kagum dengan hartanya yang banyak. Mereka lebih menghormati dan mengagumi orang-orang yang ikhlas dan murah hati dalam menyumbang untuk tujuan amal.

Di antara orang-orang yang hadir di majlis itu, ada seorang wanita tua yang buta dan lumpuh. Wanita tua itu adalah seorang dukun yang mempunyai kuasa gaib yang hebat. Dia datang ke majlis itu untuk menerima sumbangan dari organisasi kebajikan tersebut. Dia sangat bersyukur dengan bantuan yang diberikan kepadanya.

Tetapi, dia juga sangat marah dengan sikap Lina yang sombong dan angkuh. Dia merasa tersinggung dengan cara Lina menunjuk-nunjuk hartanya di depan orang-orang miskin dan memerlukan seperti dia. Dia juga merasa terhina dengan cara Lina memandang rendah dan menghina orang-orang seperti dia.

Dia pun bertekad untuk mengajar Lina satu pelajaran yang tidak akan dia lupakan. Dia menggunakan kuasa gaibnya untuk menyumpah Lina dan beg tangan wanita brandednya.

Dia berkata dalam hati,

"Wahai Lina, engkau adalah seorang wanita yang sombong dan angkuh. Engkau tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan kepadamu. Engkau hanya menghargai diri sendiri dan hartamu. Engkau tidak pernah peduli dengan orang lain.

Aku akan memberimu satu sumpahan yang akan membuatmu menyesal seumur hidupmu. Aku ....Aku akan memberimu satu sumpahan yang akan membuatmu bahagia seumur hidupmu. Aku akan mengubah engkau menjadi sesuatu yang paling engkau suka dan impikan. Engkau akan menjadi seorang supermodel yang kaya, cantik jelita. Engkau akan dapat bergerak, bercakap dan berbuat apa sahaja yang engkau mahu. Engkau akan dapat melihat dan mendengar apa yang berlaku di sekelilingmu. Engkau akan merasai kegembiraan, kepuasan dan keseronokan yang tiada tandingannya. Engkau akan dapat hidup atau mati dengan cara yang engkau pilih, melainkan engkau bersyukur dengan segala nikmat dan kebaikan yang Allah berikan kepadamu, dan berbuat baik kepada semua orang yang engkau temui dan kenali."

Dengan itu, wanita tua itu mengucapkan beberapa kata-kata gaib yang tidak dapat saya fahami. Tiba-tiba, saya nampak Lina tersenyum dengan lebar dan gembira. Tubuhnya mula berubah bentuk dan membesar menjadi sebuah supermodel yang kaya, cantik jelita. Beg tangan wanita brandednya juga berubah menjadi sebuah beg tangan wanita branded yang lebih mewah dan menarik.

Saya terkejut dan kagum dengan apa yang saya dengar. Saya tidak percaya dengan apa yang berlaku . Saya rasa ini adalah mimpi indah yang tidak mungkin benar.

Tetapi, ini bukan mimpi indah. Ini adalah kenyataan yang menakjubkan.

Lina telah disumpah menjadi sebuah supermodel yang kaya, cantik jelita.

Saya dengar, Lina masih tertawa-tawa dengan suara yang kuat dan ceria. Dia mengucapkan terima kasih dan pujian kepada wanita tua itu. Dia juga meminta maaf dan ampun kepada semua orang yang dia sakiti dan hina sebelum ini. Dia menunjukkan sikap yang rendah diri dan baik hati kepada semua orang.

Wanita tua itu pun tersenyum dengan ikhlas dan berkata,

"Inilah hadiah yang pantas untukmu, wahai Lina. Semoga engkau mendapat hidayah dari hadiah ini."

Kemudian, wanita tua itu meninggalkan majlis itu dengan tenang. Orang-orang di majlis itu juga keluar dari tempat itu dengan gembira dan kagum. Mereka tidak takut dengan perkara-perkara gaib yang menakjubkan.

Saya juga keluar dari kedai itu dengan gembira dan kagum. Saya membawa beg tangan wanita branded Michael Kors warna merah jambu pastel yang saya beli dari tuan kedai itu dengan harga RM100 sahaja. Saya rasa ini adalah satu pembelian yang sangat berbaloi.

Saya lari keluar dari Times Square, Kuala Lumpur, dengan nafas yang lega dan senang. Saya rasa seperti baru lepas mendapat rezeki yang tidak disangka-sangka.

Itulah cerita ajaib yang saya alami sendiri semasa saya pergi ke kedai beg tangan wanita branded di Times Square, Kuala Lumpur.

Sekarang, setiap kali saya lalu di depan majalah atau televisyen, saya akan melihat Lina yang masih menjadi seorang supermodel yang kaya, cantik jelita. Saya akan mendengar Lina yang masih bercakap dan berbuat baik kepada semua orang. Saya akan merasa gembira dan bangga dengan perubahan yang dialami oleh Lina.

Saya tahu bahawa Lina telah dibebaskan dari sumpahan itu oleh wanita tua itu. Saya juga tahu bahawa Lina telah menyesali segala dosa dan kesalahanya, dan telah berubah menjadi seorang wanita yang lebih baik.

Saya harap anda semua dapat mengambil iktibar dari cerita ini.

Janganlah kita sombong dan angkuh dengan apa yang kita ada.

Janganlah kita memandang rendah dan menghina orang lain.

Janganlah kita lupa untuk bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan kepada kita.

Janganlah kita lupa untuk peduli dengan orang lain.

Sebab, kita tidak tahu apa yang akan berlaku pada kita di masa depan.

Mungkin, kita akan mendapat hadiah atau keajaiban yang lebih hebat daripada Lina.

Wallahu a'lam.

Ini adalah akhir dari cerita saya. Terima kasih kerana membaca. 😊


Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama