Kedai Telefon Seram


Hai semua, hari ini saya nak cerita pengalaman seram yang saya alami semalam. Saya seorang peminat telefon pintar dan selalu suka mencuba model terbaru yang ada di pasaran. Semalam, saya pergi ke sebuah kedai telefon di Batu, Kuala Lumpur, yang kononnya menjual telefon murah dan berkualiti.

Saya sampai di kedai itu sekitar pukul 9 malam. Kedai itu agak sunyi dan gelap, tapi ada lampu neon yang bertulis "Telefon Murah". Saya masuk ke dalam kedai dan disambut oleh seorang lelaki tua yang berpakaian kusut. Dia tersenyum sinis dan berkata, "Selamat datang, encik. Saya ada banyak telefon untuk anda pilih. Semua model terbaru dan original."

Saya rasa pelik dengan cara dia bercakap, tapi saya abaikan sahaja. Saya lihat di sekeliling kedai, ada banyak telefon yang tersusun di rak-rak. Saya nampak ada iPhone 13, Samsung Galaxy S22, Huawei P50, dan macam-macam lagi. Saya teruja dan terus mengambil beberapa telefon untuk melihat spesifikasi dan harga.

Tapi, bila saya pegang telefon itu, saya rasa ada sesuatu yang tidak kena. Telefon itu berat dan keras, macam batu. Saya cuba hidupkan telefon itu, tapi tidak berfungsi. Saya cuba tekan butang apa-apa pun, tapi tidak ada respons. Saya rasa hairan dan marah.

Saya tanya lelaki tua itu, "Eh, bang. Apa ni? Telefon ni tak boleh hidup pun. Ini original ke tiruan?"

Lelaki tua itu ketawa terbahak-bahak dan berkata, "Encik, ini bukan telefon biasa. Ini adalah telefon seram. Telefon ini dibuat daripada tulang manusia yang mati secara tragis. Setiap telefon ada cerita seramnya sendiri."

Saya terkejut dan tak percaya dengan apa yang dia katakan. Saya rasa dia gila atau nak menipu saya. Saya letak balik telefon itu di rak dan berkata, "Bang, jangan main-main lah. Mana boleh ada telefon macam ni? Ini tipu besar ni."

Lelaki tua itu makin ketawa kuat dan berkata, "Encik, saya tak tipu. Ini adalah kedai telefon seram. Saya jual telefon ni untuk orang-orang yang suka mencari thrill dan cabaran. Encik nak cuba tak? Saya bagi harga murah je."

Saya rasa geram dan takut dengan lelaki tua itu. Saya rasa dia mungkin ada unsur-unsur syirik atau ilmu hitam. Saya cepat-cepat keluar dari kedai itu dan berlari ke kereta saya. Saya nak lari dari tempat itu secepat mungkin.

Tapi, bila saya sampai di kereta saya, saya terperanjat dengan apa yang saya lihat. Di dalam kereta saya, ada beberapa orang mayat yang berdarah-darah. Mereka memegang telefon-telefon yang sama dengan yang ada di kedai tadi. Mereka menatap saya dengan mata kosong dan mulut ternganga.

Saya menjerit kuat-kuat dan lari dari situ. Saya tak tahu apa yang berlaku atau siapa yang buat semua ni. Saya cuma tahu saya kena selamatkan diri saya.

Saya lari tanpa henti sampai saya jumpa sebuah balai polis yang berdekatan. Saya masuk ke dalam balai polis dan minta tolong dari polis-polis yang ada di situ. Saya ceritakan semua yang berlaku kepada mereka.

Polis-polis itu pun terkejut dengan cerita saya. Mereka pun pergi ke tempat kejadian untuk menyiasat kes ini. Tapi, bila mereka sampai di situ, mereka tidak jumpa apa-apa.

Kedai telefon itu sudah hilang tanpa kesan. Kereta saya pun sudah tiada di tempat letak kereta itu. Tiada mayat atau darah atau apa-apa bukti yang menunjukkan bahawa apa yang saya katakan adalah benar.

Polis-polis itu pun mula ragu-ragu dengan kredibiliti saya. Mereka ingat saya gila atau berbohong. Mereka pun bawa saya ke hospital untuk buat pemeriksaan mental.

Saya cuba membela diri dan meyakinkan mereka bahawa saya tidak gila atau berbohong. Saya cuba mencari bukti atau saksi yang boleh menyokong cerita saya. Tapi, saya tidak jumpa apa-apa.

Saya rasa putus asa dan buntu. Saya tak tahu apa yang sebenarnya berlaku atau siapa yang bertanggungjawab atas semua ni. Saya cuma tahu saya terperangkap dalam satu misteri yang tidak ada penyelesaiannya.

Saya harap anda semua percaya dengan cerita saya. Saya harap anda semua berhati-hati dengan kedai-kedai telefon yang anda pergi. Saya harap anda semua tidak mengalami apa yang saya alami.

Ini adalah kisah seram saya tentang kedai telefon seram.

Terima kasih kerana membaca.

Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.

 

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama