Cerita Seram: Rider Lalamove yang Baru Tamat SPM


Hai semua, nama saya Amir dan saya adalah seorang rider Lalamove yang baru tamat SPM tahun lepas. Saya nak kongsi dengan korang satu cerita seram yang berlaku pada saya semasa saya sedang membuat penghantaran pada suatu malam.

Ceritanya bermula macam ni. Pada malam tu, saya dapat satu order dari seorang pelanggan yang nak saya hantar satu kotak kecil ke alamat dia. Alamat tu agak jauh dari tempat saya, kira-kira 30 minit perjalanan dengan motor. Saya pun terima order tu sebab bayaran dia lumayan, RM50 untuk satu trip.

Saya pun ambil kotak tu dari kedai yang order tu datang. Kotak tu agak ringan dan tak ada apa-apa label atau tulisan kat atas dia. Saya rasa macam biasa je, mungkin pelanggan tu nak hantar hadiah ke apa kat orang lain. Saya pun letak kotak tu dalam beg sandang saya dan gerak ke arah alamat pelanggan tu.

Sewaktu saya sedang dalam perjalanan, saya perasan ada satu kereta hitam yang ikut saya dari belakang. Kereta tu nampak macam model lama dan agak kotor. Saya tak ambil port sangat sebab saya ingat mungkin kereta tu nak pergi ke tempat yang sama dengan saya. Tapi bila saya tukar lorong atau simpang, kereta tu pun ikut je. Saya pun mula rasa pelik dan curiga.

Saya cuba lajukan motor saya untuk mengelak dari kereta tu, tapi kereta tu pun laju je ikut saya. Saya cuba buat beberapa manuver untuk mengelirukan kereta tu, tapi kereta tu macam tau je jalan yang saya nak ambil. Saya rasa macam ada orang dalam kereta tu yang tengok GPS saya atau apa.

Saya pun mula rasa takut dan gelisah. Saya tak tahu apa motif kereta tu nak ikut saya. Adakah dia nak rompak saya? Atau dia nak bunuh saya? Atau dia nak ambil kotak yang saya bawa ni? Saya tak faham apa kena mengena kotak ni dengan kereta tu.

Saya pun cuba call pelanggan yang order kotak ni untuk tanya dia apa isi kotak ni dan kenapa ada kereta yang kejar saya. Tapi bila saya call, tiada siapa yang angkat. Saya cuba call beberapa kali lagi, tapi masih tiada jawapan. Saya rasa macam ada sesuatu yang tak kena dengan pelanggan ni.

Saya pun teruskan perjalanan saya dengan harapan dapat sampai ke alamat pelanggan tu secepat mungkin dan serahkan kotak ni. Mungkin bila saya dah serahkan kotak ni, kereta tu akan berhenti kejar saya.

Tapi bila saya sampai ke alamat pelanggan tu, saya terkejut gila. Alamat tu bukan rumah atau kedai, tapi sebuah kubur! Ya Allah, apa ni? Siapa yang order kotak ni? Dan apa yang ada dalam kotak ni?

Saya rasa macam nak pengsan masa tu. Saya tak tahu nak buat apa. Saya tengok belakang, kereta hitam tu masih ikut saya dan dah dekat sangat dengan motor saya. Saya rasa macam nak lari je dari situ.

Tapi sebelum saya sempat buat apa-apa, pintu kereta hitam tu terbuka dan keluar dua orang lelaki berpakaian hitam dan bertopeng ski. Mereka kelihatan ganas dan bengis. Mereka terus datang ke arah saya dan tarik beg sandang saya yang ada kotak tu.

Saya cuba lawan dan jerit minta tolong, tapi tak ada siapa yang dengar atau tolong saya. Mereka lebih kuat dari saya dan berjaya rampas beg sandang saya. Mereka pun buka kotak tu dan tengok apa yang ada dalam dia.

Masa tu, saya nampak apa yang ada dalam kotak tu dan saya tergamam. Dalam kotak tu ada sebuah kepala manusia yang dah reput dan berdarah! Ya Allah, ngeri gila! Siapa punya kepala ni? Dan kenapa ada orang order kepala ni?

Mereka pun nampak kepala tu dan kelihatan gembira. Mereka macam dah dapat apa yang mereka cari. Mereka pun masuk balik ke dalam kereta dan terus cabut dari situ dengan laju.

Saya tinggal seorang diri di situ dengan rasa takut, bingung dan terkejut. Saya tak tahu apa yang berlaku dan apa yang saya kena buat. Saya rasa macam nak muntah dan pengsan.

Saya pun call balik nombor pelanggan tu, tapi kali ni nombor tu dah tak wujud. Saya rasa macam kena tipu dan terlibat dalam sesuatu yang jahat. Saya tak tahu siapa pelanggan tu dan siapa orang dalam kereta hitam tu. Dan saya tak tahu apa motif mereka order kepala manusia tu.

Saya pun terus balik ke rumah dengan rasa tak selamat dan bersalah. Saya rasa macam nak report polis, tapi saya takut polis tak percaya atau salah faham. Saya rasa macam nak cerita kat kawan-kawan atau keluarga, tapi saya takut mereka takut atau marah. Saya rasa macam nak lupakan je semua ni, tapi saya tak boleh.

Sampai sekarang, saya masih terbayang-bayang apa yang berlaku pada malam tu. Saya masih takut ada orang yang nak cari saya atau bunuh saya. Saya masih berasa bersalah sebab terlibat dalam perkara ni. Saya masih tertanya-tanya siapa pelanggan tu dan siapa orang dalam kereta hitam tu. Dan saya masih tertanya-tanya siapa punya kepala tu dan kenapa ada orang order dia.

Ini lah cerita seram yang saya nak kongsi dengan korang. Saya harap korang tak pernah alami apa yang saya alami. Saya harap korang berhati-hati bila buat kerja sebagai rider Lalamove atau apa-apa kerja yang melibatkan penghantaran barang. Saya harap korang doakan saya supaya selamat dan tenang.

Terima kasih kerana membaca artikel blog saya. Jika korang suka artikel ni, sila share dengan kawan-kawan korang dan tinggalkan komen kat bawah. Jika korang ada cerita seram yang nak kongsi, sila tulis kat ruangan komen juga. Saya akan cuba baca dan balas komen korang.

Sekian, jumpa lagi dalam artikel seterusnya


Penyataan yang disediakan adalah untuk memberitahu bahawa cerita seram ini adalah fiksyen semata-mata dan tidak berasas pada kenyataan yang sebenarnya. Semua watak peristiwa dan tempat dalam cerita ini adalah hasil imaginasi semata-mata untuk membangkitkan kesan seram dan hiburan kepada pembaca atau pendengar. Jadi tidak perlu merasa takut atau mengambil cerita ini sebagai suatu kenyataan.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama